Moldova, Ucraina și România rezolvă problema aglomerației mașinilor pe direcția stației Reni
Până pe 15 august, peste 730 de mașini se deplasau spre gara Reni. Acumularea a apărut din cauza ratelor scăzute de transfer de material rulant către porturile Giurgiulești și Galați. Despre aceasta s-a discutat la o întâlnire a reprezentanților Ukrzaliznytsia și ai transportatorilor din România și Moldova. După cum s-a clarificat, în portul Reni se descarcă în prezent circa 70 de vagoane pe zi. Totodată, transferul de la gara Reni la Giurgiulești și Galați este de 1,5 trenuri. Din 15 august se îndreptau spre Galaţi 400 de vagoane, dintre care 251 încărcate cu grâu. În ultimele două zile, cu o normă de 30 de mașini cu cereale pe zi, au fost transferate doar 38 de unități. În plus, s-a remarcat că pe sensul Reni-Giurgiulești se află o singură locomotivă a Căii Ferate Moldovenești, care reușește adesea să facă o singură călătorie. În timpul întâlnirii, directorul adjunct al Departamentului de Lucrări Comerciale al Ukrzaliznytsia JSC Valery Tkachev a ridicat probleme cu privire la opțiunile de îmbunătățire a situației cu transferul mărfurilor din stația Reni în străinătate. După cum a explicat reprezentantul Căilor Ferate din Moldova, Vladimir Serbinov, feroviarii moldoveni s-au adresat colegilor din România și au cerut permisiunea de a forma trenuri consolidate cu marfă pentru diferiți transportatori. „Din păcate, am primit răspunsul că acest lucru este imposibil. Prin urmare, trebuie să călătorim pentru fiecare operator cu mașinile lui. Acest lucru necesită mult timp. Așa că uneori nu avem timp să ne întoarcem la Reni pentru a ridica mașinile”, a spus Vladimir Serbinov. Dacă transferul de mărfuri de la Reni la Giurgiuleşti şi Galaţi se va menţine la nivelul actual, atunci Ukrzaliznytsia nu va putea îndeplini volumele de transport necesare pentru a primi reduceri la tranzitul de pe calea ferată moldovenească”, a precizat Valeri Tkachev în acest sens.